Tuesday, October 5, 2010

HYGGEとオーロラ - Hygge and aurora

今週は新しいウェブショップの準備が続いて、
商品の写真など内容に集中しています。
商品写真は商品の特徴を表現しなければならないと思います。
それに、色々な写真は人を想像させます。
例えば、HYGGEのおしゃれな四角い腕時計。
http://www.posjapan.co.jp/HYGGE.html

この腕時計見るたび、
私は北欧のオーロラのイメージを思い出します。 
カラフルな色針つき黒い文字盤は
夜の空とカラフルオーロラに似ていると思います。
そのように、皆さんはこの想像の経験が有った事が有りますか?
デザインは人の想像の結果です。
又は、デザインは他人に霊感を与えます。
新しいコミュニケーションの方法ですね!
だから、私はデザインが大好きです。


 













At the present time, we keep preparing the new web shop
and this week we are focusing on the contents, including the item’s pictures.
My philosophy is the item’s pictures should speak by themselves to the costumers.
On the other hand, it is interesting for me to see how some of them can make people imagine.

Take the elegant design of our Hygge watches and particulary the square model.
When watching it, I have this image of the aurora from the Nordic countries.
This black with colorful hands reminds me the night sky with the colorful aurora borealis.
Have you ever been inspired in the same way by a picture?
I love design for this!
It’s the result of people’s creation and it inspires others.
I would say a communication way.

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ルミネエスト新宿 北欧雑貨+催事

  9月25日(金)~10月11日(日)まで新宿東口B1券売機横のPOP-UPスペースにて「北欧雑貨+」催事がスタートしました。ムーミン商品を中心にスマイルソーラー、北欧雑貨を展開していています。