Tuesday, October 19, 2010

デンマークーオーストラリアー日本:国際デザイン - Denmark, Australia, Japan: international design














(Please find below the English translation)

皆さん
おはようございます
今日はアルネ・ヤコブセンの話しを続きたいと思います。
腕時計から建物まで何でもデザイン出来るデザイナーの話しです。

今度、聞きたい事が有ります。
私たちPOS JAPANとシドニーの関係知っていますか?
……………………………..

分かる時、とてもびっくりしました!!!

え:シドニーの有名なオペラハウスはデンマークの建築家にデザインされました。
名前はヨーン・ウツソン(Jørn Utzon)です。
彼はArchitect Madeという会社のデザインチームに所属しました。

私たちPOS JAPANArchitect Madeの商品を輸入しています。
下記の可愛い人形です。















シドニーの建築上の名作と私たちはデザインの関係です。
もし時間が有れば、ヨーン・ウツソンの伝記を読んでみてください。
本当に素晴らしいデザイナーでした。
シドニー・オペラハウスは 2007年に世界遺産文化になりました。
その当時、存命中に自分の制作が世界遺産文化になった
デザイナーはヨーン・ウツソンが二番目でした。















Good morning.

Today I would like to continue my story about the versatile designers, as I was talking last week with Arne Jacobsen who can design anything from watches to buildings.
But this time I was amazingly surprised and I would like to ask you: do you know the relation between Sydney and the Scandinavian trading company I am working for?
………………………………..

The answer: The famous Sydney Opera House was designed by a Danish architect, named Jørn Utzon. This same person belongs also to a designer team for Architect Made. Pos Japan, the company I work for, imports Architect Made products: very cute figurines made in wood. This is the relation between us and this architectural masterpiece, a designer’s relation.

If you have time please read his biography. It is amazing Sydney Opera House was declared a World Heritage Site on 28 June 2007 and he became only the second person to have his work recognized as a World Heritage Site while he was still alive.

No comments:

Post a Comment

ルミネエスト新宿 北欧雑貨+催事

  9月25日(金)~10月11日(日)まで新宿東口B1券売機横のPOP-UPスペースにて「北欧雑貨+」催事がスタートしました。ムーミン商品を中心にスマイルソーラー、北欧雑貨を展開していています。