(Please find below the English translation)
時々同僚から美味しい果物と野菜をもらいます。本当に、いつも感謝します。東京で、ヨーロッパと同じ安くて美味しい果物、又は多様性が見つけにくいです。それは私のフラストレーションです。
時々同僚から美味しい果物と野菜をもらいます。本当に、いつも感謝します。東京で、ヨーロッパと同じ安くて美味しい果物、又は多様性が見つけにくいです。それは私のフラストレーションです。
世界中の果物について、最近、Businessweekという有名な雑誌の記事を読みました。その時、とてもびっくりしました。アメリカと同じく、日本の一番人気果物はみかんとオレンジです。でもフランス、ドイツなどの色々な欧州と中国とはりんごです。とても面白い点はブラジルとメキシコと同じく、北欧の一番人気果物はバナナです。
私の家族について、りんごと洋梨を一番よく買っています。
このような記事が大好きです。マーケティングと市場調査のように、外国の市場に行って、国の社会と豊かを理解できます。地方の多様性(梨)と外国の相似(トマト)を良くわかります。
I received sometimes fresh and delicious fruits and vegetables from one of my kind colleagues. I am really grateful because, to be honest, one of my frustrations in Tokyo is the difficulty to find here the same variety, taste of fruits and reasonable price as in France .
But talking about Fruits around the world, I have read recently an interesting survey in the famous magazine Businessweek. I was so surprised… Do you know the most popular fruit in Japan is the mandarine - orange, same as in the USA ? For China and the European countries such as France or Germany , it’s the apple. But for countries of North Europe (Iceland , Sweden , UK ) the most popular fruit is the banana same as Brazil or Mexico !
Concerning my Family, apple and peer have always been the most bought.
This kind of article is a really passion for me to read: same as studying marketing and global market research, going to a market is the possibility to learn about a society and its richness with his local diversities (Nashi) but also its similarities with foreign countries (Tomato).
No comments:
Post a Comment