Friday, September 17, 2010

世界は果物のバスケットです。 The world, a fruits basket.

(Please find below the English translation)
時々同僚から美味しい果物と野菜をもらいます。本当に、いつも感謝します。東京で、ヨーロッパと同じ安くて美味しい果物、又は多様性が見つけにくいです。それは私のフラストレーションです。

世界中の果物について、最近、Businessweekという有名な雑誌の記事を読みました。その時、とてもびっくりしました。アメリカと同じく、日本の一番人気果物はみかんとオレンジです。でもフランス、ドイツなどの色々な欧州と中国とはりんごです。とても面白い点はブラジルとメキシコと同じく、北欧の一番人気果物はバナナです。
私の家族について、りんごと洋梨を一番よく買っています。

このような記事が大好きです。マーケティングと市場調査のように、外国の市場に行って、国の社会と豊かを理解できます。地方の多様性()と外国の相似(トマト)を良くわかります。

I received sometimes fresh and delicious fruits and vegetables from one of my kind colleagues. I am really grateful because, to be honest, one of my frustrations in Tokyo is the difficulty to find here the same variety, taste of fruits and reasonable price as in France.

But talking about Fruits around the world, I have read recently an interesting survey in the famous magazine Businessweek. I was so surprised… Do you know the most popular fruit in Japan is the mandarine - orange, same as in the USA? For China and the European countries such as France or Germany, it’s the apple. But for countries of North Europe (Iceland, Sweden, UK) the most popular fruit is the banana same as Brazil or Mexico!
Concerning my Family, apple and peer have always been the most bought.

This kind of article is a really passion for me to read: same as studying marketing and global market research, going to a market is the possibility to learn about a society and its richness with his local diversities (Nashi) but also its similarities with foreign countries (Tomato).

No comments:

Post a Comment

ルミネエスト新宿 北欧雑貨+催事

  9月25日(金)~10月11日(日)まで新宿東口B1券売機横のPOP-UPスペースにて「北欧雑貨+」催事がスタートしました。ムーミン商品を中心にスマイルソーラー、北欧雑貨を展開していています。