Tuesday, September 21, 2010

ダーラナホース神秘的な北欧の馬 The mysterious Scandinavian horse

(Please find below the English translation)
皆さん、おはようございます。
この三連休は楽しかったですか?
私は彼女と一緒に買い物に行きました。二人はデザインが大好きですから、吉祥寺と東京ミッドタウンなど流行の場所に行きました。その時、北欧デザインが人気だと分かりました。面白かった事は、全ての北欧デザイン専門店に馬の小象がありました。私たちPOSのカタログの中にも有ります。興味が有りましたから、調べました。
彩色された木彫りの馬はダーラホースという名前です(スウェーデン語:Dalahäst )。スウェーデン・ダーラナ地方の伝統発祥の伝統工芸品です。
基本的な、ダーラナホースは子供の伝統的なおもちゃです。パリ万国博覧会 (1937)とニューヨーク万国博覧会 (1939)展示された後、とても人気にですから、スウェーデンのシンボルになりました。大量生産なのに、現在はまだ手で作っています。
私個人としてはスウェーデンのイメージにぴったり合う製品だと思います:自然、シンプル、伝統、可愛いです。
下記の画像にクリックしてください!
Good morning
I hope you enjoyed this long weekend.
With my girlfriend, we went to fashionable shopping areas such as Kichijoji, Tokyo Midtown and Omote-Sando for shopping. Both like design. Whereas I could see how popular Scandinavian design is in Tokyo today, I was intrigued by a traditional carved and painted wooden statuette of a horse. Actually, we could see it in all the stores and we have also in our catalog.
After a research I finally found out, it is called Dala horse (Swedish:) and is originated from the Swedish province of Dalarna.
In the tradition, the Dala horse was a toy for children, but after the World’s Expo in Paris (1937) and the Workd’s Fair in New York (1939) where it was shown, it became very popular and was produced in large quantity to become the symbol of Sweden.
Personally, I think it is a perfect image for this beautiful country: natural, simple, traditional and cute.

No comments:

Post a Comment

ルミネエスト新宿 北欧雑貨+催事

  9月25日(金)~10月11日(日)まで新宿東口B1券売機横のPOP-UPスペースにて「北欧雑貨+」催事がスタートしました。ムーミン商品を中心にスマイルソーラー、北欧雑貨を展開していています。