Tuesday, August 23, 2011

グッドデザイン賞:エッセイ・ビンビンのゴミ箱 – Good Design Award: Essey Bin Bin

(English follows Japanese)

今週末は東京ビッグサイトでGOOD DESIGN EXPO 2011(グッドデザインエキスポ)があります。デザインの貿易会社で働いているから、私は行く予定です。仕事なのに、楽しみにしています!
グッドデザインのホームページの紹介:「グッドデザインエキスポは、グッドデザイン賞二次審査会終了後の会場を公開しておこなうアジア最大規模のデザインイベントです。東京ビッグサイトの巨大な空間に、身近な生活用品から乗用車や建築まで、私たちのくらしと社会をとりまく、ありとあらゆるデザイン2,000点以上が一堂に会します。」
GOOD DESIGNを考える時に、私は私達のパートナーのジョンブラウアを思います。
HOSHIIKAMO TIMESで話しましたが、今年の春東京ライフタイル展示会で会いました!(下記の写真は一緒にです)
彼のデザイン商品は一つが日本の「Good design award」受賞しました。
この商品はBIN BIN(ビンビン)というゴミ箱です。(下記の写真)
この紙屑の様にクシャクシャに潰れたゴミ箱は、シンプルでありながら一度見たら忘れられないデザインです。

Good afternoon

This Weekend, The Good Design Expo 2011 will held in Tokyo Big Sight. The biggest design event in Asia! Working for a trading company specialized in Design. I will naturally visit the exhibition, where all will be dealing with design. Even though it is for my work, I am really looking forward to going there!

Good Design is also an award and it reminds me one of our friendly partners John Brauer, who I met last spring in for the International lifestyle fair in Tokyo.
One of his designs won the Good design Award in 2005: the Essey Bin Bin.
A waste paper basket Resembling a crumpled piece of waste paper

No comments:

Post a Comment

ルミネエスト新宿 北欧雑貨+催事

  9月25日(金)~10月11日(日)まで新宿東口B1券売機横のPOP-UPスペースにて「北欧雑貨+」催事がスタートしました。ムーミン商品を中心にスマイルソーラー、北欧雑貨を展開していています。