Monday, April 6, 2015

イースター:ヨーロッパの祝い Celebration of Easter

(セバスティアンから - From Sébastien)


こんにちは
週末は如何でしたか?イースターを祝いましたか?
カトリックとして、私は東京の教会に行きました。イースターの時に、初めてでした。
又は、クリスマスとバレンタインより、ヨーロッパ人の子供はイースターの時にチョコレットが沢山食べます!しかし、その前に、エッグ・ハントしなければなりません。チョコ・エッグを見つかったら、食べられますね!
今日、北欧でどうやってイースターを過ごすか調べましょう!
フィンランドで、皆はマンミというイースターの伝統的なデザートを食べます!下記の写真です。美味しそうですね!ライ麦と黒いシロップとクリームで作ります。


(Photo from WIKIPEDIA)


次は、デンマークのイースターです!紹介するために、下記のビデオを見てください!日本語じゃないけど、見たら、デンマークのHYGGE雰囲気を感じることができます!






Hello and Happy Easter to everyone!
How was your Easter weekend?
Today, I wanted to check how Nordic people celebrate Easter and found 2 very nice things to share with you! At first, the traditional Finnish dessert Mämmi, rye flour and powdered malted rye, seasoned with dark syrup and dried powdered Seville orange zest (photo above). The second is from Denmark with this very nice video which will make you travel Among Danish people during the festivities of Easter. All the Hygge feelings here!

No comments:

Post a Comment

ルミネエスト新宿 北欧雑貨+催事

  9月25日(金)~10月11日(日)まで新宿東口B1券売機横のPOP-UPスペースにて「北欧雑貨+」催事がスタートしました。ムーミン商品を中心にスマイルソーラー、北欧雑貨を展開していています。