Wednesday, August 21, 2013

ムーミンの日 MOOMIN DAY

(English follows Japanese)


こんにちは

89日、ピーオーエスのチームはムーミンの日のイベントを参加しました!
今日、その楽しいイベントのフィードバックをしたいともいますが、参加した、またはムーミン大好き、同僚あかね様にお願いしました。下記はあかね様の話と写真です!
「ニッショーホールで行われた、ムーミンの日イベントでお手伝いをしてきました!
作者・トーベヤンソンの生誕99周年を迎えた89日、ムーミンの日のイベントはたくさんのムーミン好きのみなさんが集結しました。
リトルミイと記念撮影をするためにお団子頭で来場された方が多くいらっしゃいました。お子さまも多く、着ぐるみショーやアニメ鑑賞等、とてもたのしいイベントでした!ほしいかもではパネルを出したり、ショップカードをエコバッグに入れてお配りさせて頂きました。私は、来場されたお客様に撮影許可の声を掛ける役をさせて頂いて、たくさんの笑顔が見られてとっても幸せでした!来年の生誕100周年に向けて、今から楽しみですね!」
ほしいかもウェブショップのムーミンコレクションはこちら



 
Hello
On the 9th of August, our team has participated to very popular Moomin Day in Tokyo.
To share how very nice was the event, our young and cute team member Akane kindly share with us her feelings and pictures:
“We went to give some help for the MOOMIN’s DAY event on August 9, 2013 in NISSYO Hall. It was the celebration of the 99th birthday of Tove Jansson and many MOOMIN LOVERS gather for the event. People were excited to attend and take pictures with Little My. Children's enjoyed the show with Moomin. We have Hosiikamo information on the P.O.S.  panel and we offer our nice shop card with the Moomin eco-bags. I was managing photo’s permission for the visitors and had the chance to see many smile, such an enjoyable day!
We look forward to the coming 100th anniversary party of Tove Jansson, next year!”

No comments:

Post a Comment

ルミネエスト新宿 北欧雑貨+催事

  9月25日(金)~10月11日(日)まで新宿東口B1券売機横のPOP-UPスペースにて「北欧雑貨+」催事がスタートしました。ムーミン商品を中心にスマイルソーラー、北欧雑貨を展開していています。