Tuesday, November 16, 2010

Finnish Moomin Café - フィンランドのムーミン・カフェ

(Please find below the English translation)










皆さん
おはようございます。

今週末は福岡へ彼女を会いに行きました。
キャナルシティで日曜日の午後楽しい時間が有りました。
ムーミン・カフェへケーキを食べに行きました。
あそこで、ケーキとデザートプレートがとてもオリジナルです!
写真を見て下さい。














私はムーミンハウスのケーキでした。
彼女はデザートプレー買って、おまけでマグを貰いました。










木の装飾もとても可愛いです!
ムーミンだけじゃなくて、フィンランドのインテリアの影響が有ります。










カフェの隣にムーミンの店が有ります。
あそこで私たちのマッサージ人形など、色々な商品が買えます。

友達か恋人か家族と一緒に行ったら、
絶対楽しい時間があります!

*ムーミンカフェは東京と福岡に有ります。



Good morning!

This weekend, I was in Fukuoka with my girlfriend. On Sunday, we had funny time in Canal City when we were in the Moomin café to eat a cake.

As you can see on the picture, the cakes or the dessert plates are very original: mine was a roll cake with ice cream representing the Moomin house; hers was a nice plate with a mug for gift.

The wood decoration is also really cute with the Moomins but also a Finish influence. Next to the café, there is a Moomin shop with a large variety of items, including our massage wood figurines.

Going with friends, lover or family is really nice: you will have fun and original time there.

*Moomin cafés are located in: Tokyo and Fukuoka.

No comments:

Post a Comment

ルミネエスト新宿 北欧雑貨+催事

  9月25日(金)~10月11日(日)まで新宿東口B1券売機横のPOP-UPスペースにて「北欧雑貨+」催事がスタートしました。ムーミン商品を中心にスマイルソーラー、北欧雑貨を展開していています。